هومینو، کارشناس آنلاین خدمات خانگی و اداری

سامانه و اپلیکیشن درخواست خدمات خانگی و اداری

هومینو، کارشناس آنلاین خدمات خانگی و اداری

سامانه و اپلیکیشن درخواست خدمات خانگی و اداری

تلفن گویا

باتوجه‌به گسترش خدمات تلفنی، دردسترس‌بودن و نیز استفادۀ آسان از تلفن و تلفن همراه برای عموم مردم، می‌توان گفت ارتباط تلفنی جزو اولین و مهم‌ترین راه‌های ارتباطی مخاطبان و مشتریان با کسب‌وکارهاست.

تلفن گویا (Interactive voice response) یا به‌اختصار «IVR» یا منشی تلفنی که به آن پاسخ‌گوی خودکار تعاملی یا پاسخ صوتی تعاملی نیز می‌گویند، نوعی فناوری است که امکان تعامل کامپیوتر با انسان‌ها را از طریق صوت و وارد‌کردن صداهای فناوری «DTMF» یا همان (Dual-tone multi-frequency signaling)، به کمک صفحه‌کلید تلفن همراه ممکن می‌سازد.

فناوری DTMF استانداردی جهانی است برای آهنگ‌های شنیدنی که رقم‌های روی صفحه‌کلید تلفن را نشان می‌دهد. DTMF در تلفن همراه برای مسیریابی سیستم‌های خودکار مانند فهرست‌های تلفن و شماره‌گیری‌های ثانویه مانند استفاده از کارت تلفن به‌ کار می‌رود. هر آهنگ DTMF درواقع دو آهنگ است: درواقع یک آهنگ فرکانس پایین با یک آهنگ فرکانس بالاترکیب شده‌ است. اگر به صفحه‌کلید استاندارد تلفن به‌صورت یک شبکۀ شطرنجی نگاه کنید، صدای پایین، ردیف و صدای بالا، ستون آن است.

انواع فناوری‌های تلفن گویا

در ادامه می‌توانید نُه مورد از پرکاربردترین‌ فناوری‌های تلفن گویا را بخوانید.

  1. اپراتور خودکار و صف انتظار (اتصال به داخلی) (Auto-Attendan
  2. صندوق صوتی (Voicemail
  3. سامانۀ ثبت پیشنهادها و انتقادها (Complaint system
  4. تلفن بانک (IVR Banking
  5. ثبت سفارش (Order
  6. نظرسنجی (Survey methodology
  7. فکس سرور (Fax Server
  8. پرداخت قبوض (Bill Payment
  9. اعلام اطلاعات هواشناسی (IVR for Weather Forecasting
  10. و … .

مزیت‌های استفاده از تلفن گویا

چهار مزیت قابل لمس و ارزشمند استفاده از تلفن گویا به شرح زیر است:

  1. پاسخ‌گویی ۲۴ساعته به تمامی تماس‌ها؛
  2. افزایش سرعت پاسخ‌گویی و صرفه‌جویی در زمان؛
  3. افزایش دقت در پاسخ‌گویی به تمامی تماس‌ها؛
  4. صرفه‌جویی در هزینۀ نیروی انسانی.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.